Главная страница


Разработка урока по английскому языку в 8 классе к учебнику " Laser b 1" автор Malcolm



Скачать 38.95 Kb.
НазваниеРазработка урока по английскому языку в 8 классе к учебнику " Laser b 1" автор Malcolm
Дата18.04.2016
Размер38.95 Kb.
ТипРазработка урока

Государственное бюджетное образовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 143

с углубленным изучением английского языка

Красногвардейского района

Санкт-Петербурга

Методическая разработка урока по английскому языку в 8 классе

к учебнику “Laser B 1” (автор Malcolm Mann)

по теме

«Правила поведения в школе»

Методическую разработку выполнили:

учителя англ. яз. ГБОУ СОШ № 143

Котова Э.А., Дьяковская А.В.

г. Санкт-Петербург

2013 г.





How do you think whether it’s suitable or not to behave at school like it’s shown in these pictures?

Ответы учащихся.

Students’ possible answers.

  • Personally, I think it’s not possible to break school rules. Any school is some kind of community, and each community has some rules. And people should follow them. So students should keep school rules.

  • I agree with… but some rules are silly.

  • And to my mind, we’re free people and we can decide what to do and how behave ourselves.

OK, we see you have different points of view. Nevertheless, don’t you agree that there are some school rules which you can’t break.



На слайде представлены некоторые нарушения школьных правил. Учащиеся должны выбрать то нарушение, которое однозначно недопустимо в школе. (Курение.)

Let’s look at the screen where you can see some examples of bad behavior at school. Can you name the situation which is not acceptable at school completely? (ex. Smoking)

Well, we see you agree that some rules of school behaviour are necessary.

  1. Подготовка к этапу «Говорение». (Pre-speaking.)

Обсуждение некоторых правил поведения в школе. Учитель выводит на экран правила. Далее идёт снятие трудностей в понимании некоторых слов…



Let’ discuss some of the rules. Look at the screen where you can see some points. Read them and ask questions if you don’t understand the meaning of the words. Is everything clear? So, what does the word “bullying” mean? …“to cheat”, …”to swear”.

  • Bullying means behavior that frightens and hurts someone who is smaller and weaker than you.

  • To cheat means to be dishonest at doing a test (for example, using a small piece of paper with some written words on it).

  • To swear means to use rude words often when you are angry with someone.

Класс разделен на 4 группы для обсуждения школьных правил в группах. Каждая команда получает карточку с одной и проблем. Карточки разные в каждой группе. Командам дается 2 минуты на обсуждение, после чего учащиеся должны выразить свое мнение, подтвердить его и сделать вывод, используя разные выражения для этого (стр. 31 учебника). Один из учащихся читает фразы. Идет проверка понимания фраз и выражений.

При ответах учащиеся должны стараться не повторять уже использованные выражения. После выступления каждой группы остальные учащиеся должны выразить свое согласие или несогласие с мнением.

We have divided you into 4 groups to discuss some school rules. Each group will get a card with one of the problem at. The cards are different in each group. You have two minutes to discuss them and express your opinion. But before doing this task let’s look at some useful phrases in your Student’s Books on page 31. Open your books.

To express your opinion you can use the following phrases. Let’s read them.

  • I think that… As far as I’m concerned,…

I don’t think that… It seems to me that…

In my opinion,… Personally,…

If you ask me,… I really feel that…

Do you have any questions about the meaning of these expressions? When you express your opinion make sure you use different expressions. Try not to repeat the same phrases. So be attentive and listen to each other.

To give reasons when you prove your opinion you can use the following words:

-…because… -…as… -…since…

And, of course, you should make some conclusions with the help of the words:

SoBecause of this

На экран выводится примерный ответ учащихся с использованием данных фраз. Один из учащихся читает пример ответа.

To make sure you understand the task, look at the screen. Here is a model of your answer. One of the students read the text on the screen.

No taking food and drinks away from the school canteen

If you ask me, I would say we have such a kind of problem at our school. Sometimes we can see some students eating and drinking in the corridor. It’s not good as we have a special place to eat and drink. It’s not comfortable to eat in the corridor and you can make your clothes dirty. Because of this, you should follow the rule and eat in the school canteen.

After the presentation of each group the other students should give their agreement or disagreement.

Now, please, take your cards. Remember that you have only 2 minutes for the discussion.

Представитель от каждой группы берёт карточку с заданием (как жребий).

  1. Развитие навыка устной речи. (Speaking.)

  1. Выражение своего мнения, подтверждение своего мнения и вывод.

Учащиеся по группам делают свои выступления. Остальные учащиеся выражают свое согласие или несогласие с мнением выступающих. При выступлении учащихся на экран выводятся слайды, содержащие в названии темы высказываний учащихся.



The time is over. Which group has a card with the rule “No graffiti on school property”? Give your opinion, please. Students from the other groups, be attentive and be ready to express your agreement or disagreement.

  • No bullying.

  • No smoking.

  • No being late to class. (Выражение мнений, согласие/ несогласие)

OK. Here are some more cards with other school rules. Please, come and take cards.



  • No mobile phones. -No running in the corridors.

  • No earrings. -No cheating in tests or exams.

  • (Выражение мнений, согласие/ несогласие)

  • That’s good. And now the last round. Please, come here and take the cards.



  • No fizzy drinks and sweets.

  • No swearing.

  • No hats.

  • No chewing gum. (Выражение мнений, согласие/ несогласие)

б) Обобщение сказанного. Выводы.

На экран выводится слайд «Школьные правила».



Учащимся предлагается выбрать три наиболее важных правила поведения в школе. Далее идут ответы учеников.

Well, we understood your opinions. They differ. And now let’s decide which rules you think are the most important. Please, look at the screen and read them. …, please, read them aloud.

Now choose three the most important rules.

Учитель говорит о том, что за нарушение правил поведения в школе должны быть введены определенные меры и наказания и предлагает несколько вариантов наказаний.



Учащиеся читают. Идет обсуждение того, насколько приемлемы данные виды наказаний. Учащиеся дают ответ на вопрос о том, зачем нужна система наказаний при нарушении правил поведения в школе.

If a student breaks one of the rules, he or she must get a punishment. Let’s look through some possible punishments and measures for breaking the school rules. Read them.

Do you agree that these kinds of punishment are suitable for breaking the school rules we’ve discussed?

Why should we have the system of punishment?

Student’s possible answer: Punishment is necessary because students will be afraid of being punished and so they will obey the school rules.

What punishment is suitable for…?

Use the following models for your answers:

The best punishment for being late for the lesson is…

The most suitable punishment for… is…

  1. Итог. (Ending of the lesson.)

Учитель подводит итоги урока, побуждает учащихся сделать выводы, благодарит учащихся за работу на уроки, комментирует выставляемые оценки….Далее на экран выводится домашнее задание – разыграть предложенную ситуацию (стр. 168 – раздел 3).



Well, we’ve discussed school rules and possible punishments. Do you agree after our discussion that we have to keep school rules?

Student: If you don’t want to be punished, follow the school rules!

As your tutors, we hope this lesson is helpful for you and you will keep our school rules.

We wish you not to get any punishment for bad behavior. Thank you for your work and look at the screen. Here is your home task. The task is to do the role activity on page 168 (Unit 3). Be ready to role-play at the next lesson.

Your marks… The lesson is over. Good luck!

Dear collegues! Thank you very much for your attention.