Главная страница


Урок домашнего чтения в 8 классе (K. Kaufman M. Kaufman) Uni Lessons 8 Задачи уроков



Скачать 35.96 Kb.
НазваниеУрок домашнего чтения в 8 классе (K. Kaufman M. Kaufman) Uni Lessons 8 Задачи уроков
Дата13.04.2016
Размер35.96 Kb.
ТипУрок

Урок домашнего чтения в 8 классе (K. Kaufman M. Kaufman)

Unit2. Lessons 8,9.

Задачи уроков:

1. Формировать целостное представление о Бри­тании после норманнского завоевания с помо­щью аутентичных художественных текстов.

2. Развивать и формировать на их основе следую­щие умения:

— пользоваться знаниями, полученными из других предметов школьной программы;

предвосхищать возможные события;

— выделять главные факты и составлять ко­роткие сообщения;

— трансформировать полученную информа­цию для ответов на вопросы;

пользоваться сносками и комментариями;

— развивать языковую догадку.

Оснащение урока.

1.Картинки изображающие быт Англии ХII века

2.Картинки с изображением исторических лиц: принца Джона и короля Ричарда.

Ход урока

Teacher: Good-afternoon, dear children! Nice to see you again! We are having home reading lesson today. It’s our second home reading lesson this term. You’ve read “The diary of Marian Fitzwalter”. Did you like it? Have you understood everything? If not everything, don’t get upset. We shall clear out things at the lesson.

Have you come across to unknown words? (совместно переводим отдельные слова, которые вызвали у детей затруднения при переводе.)

Now let’s discuss . What is this diary about?

Возможные ответы детей: It’s about Marian Fitzwalter, about England of the 12th century, about king Richard…

What do you think of the girl Marian? What does she dream about?

Возможные ответы детей: She dreams to live a different life in a big, rich Norman castle, to eat good food, learn beautiful songs and fashionable French dances!

Teacher: Before discussing each date of her diary let’s learn to read the new words and try to remember them.

Listen and read.

minstrel ['minstrel] — певец

hanging — повешение crusade [kru:'seid] — крестовый поход

trap — ловушка

tax — налог

ransom ['r ns m] — выкуп

fat — жир

wound [wu:nd] — рана

to run a fever ['ftv ] — быть в лихорадке

serf [s fj— подданный

herb — трава

pilgrim ['pilgrim] — паломник sheriff [ erif] — шериф

to be proud of smb / smth— гор­диться кем-то / чем-то

shooting contest — соревнование

по стрельбе

Nottingham ['notirpm] —

Ноттингем

to swear — клясться

loyal [' l] — преданный

heretic ['heritik] — еретик

ointment — мазь

Austrian['ostrian]-австрийский emperor — император

chain — цепочка

to accompany-сопровождать

to pray — молиться

Marian Fitzwalter — Мэриэн

Фитцвальтер

Isabel [iz bel] — Изабель

Megan — Мэган

Sherwood Forest —Шервудский лес

Richard the Lionheart (Richard I) — Ричард Львиное Сердце

Holly Land- Святая земля.



Choose the correct answers for the questions.

1. Кем была населена Англия в XIIвеке?

а) англами b) норманнами с)саксами d) всеми выше­перечисленными народами

2. Какой общественный строй существовал в Англии в XII веке?

а) первобытно-общинный

b) феодальный

с) капита­листический

d) социалистический

3. Кто управлял Англией в XII веке?

а) король норманн b) король англосакс с) король кельт

4. На каком языке говорила в большинстве своем знать Англии в XII веке?

а) на английском b) на французском с) на латыни


Teacher: Now, any volunteers to read the 1st page of Marian Fitzwalter’s diary? Somebody reads.

Teacher: Why does the girl start the diary? How does she explain her joy?

Somebody reads the 2nd page.

Teacher: What did Marian do during the day? What does she call an interesting event? Somebody reads the 3d page.

Teacher: What happens on the 1st of March? What is her father?

Somebody reads the 4th page.

Teacher: What does Marian’s mother think about the angry villagers? What does Marian thinks about her mother?

Somebody reads the 5th page.

Teacher: How do the people call king Richard? Why do they call him Lionheart? Will you describe the situation in the country?

Somebody reads the 6th page.

Teacher: What did the girl’s mother give her? Why did she give her a golden ring? Will you describe the ring

Somebody reads the 7th page.

.Teacher: W ho were those three men? (outlaws)

Somebody reads the 8th page.

Teacher: Why doesn’t Marian like Lady Isabel’s castle? How do Lady Isabel’s children call Marian?

Somebody reads the 9th page.

Teacher: What does Lady Isabel’s best ointment consist of? How did Lady Isabel treat a toothache?

Somebody reads the 10th page.

Teacher: What did the pilgrims teach Marian? What is Marian’s medicine? How is Robert?

Somebody reads the 11th page.

Teacher: What has happened to poor Robert? Why didn’t Marian like the feast?

Somebody reads the 12th page.

Teacher: Why doesn’t the girl want to go a hanging again? Have you heard about Robin Hood? What was he?

Somebody reads the 13th page.

Teacher: Is Lady Isabel scared of Robin Hood?

Somebody reads the 14th page.

Teacher: What is the news?

Somebody reads the 15th page.
Teacher: What did Marian learn about Robin Hood?

Find in the diary and read out the description of…

a) Robin Hood e) Prince John

b) Guy of Gisbourne f) King Richard the Lionheart

c) Marian's mother g) Life in Marian's castle

d) Marian's father

What have you found out about medieval life?

1. How was the life of a village organized?

2. Was the life of a lady easy?

3. How did people treat diseases?

4. What kind of entertainment did they have?
Teacher: The next home reading lesson will be at the end of the next unit. Begin reading the following pages of Marian Fitzwalter’s diary. Подвожу итоги урока, выставляю оценки.